Design producten, diensten en business models

Wij helpen jou innoveren vanuit een design mindset

Hoe ontdek je nieuwe kansen voor producten en diensten in de markt? Waarmee helpen we onze klanten écht? Hoe vertaal je kansen naar vernieuwende business cases? Vanuit onze designers mindset helpen wij organisatie meer design gedreven te worden en bieden we tools en methodes om zelf mee aan de slag te gaan. Laten we samen nieuwe kansen ontdekken!

Business design

Waar kunnen we bij helpen?

Als designpartner in digitalisering ondersteunen wij op verschillende vlakken.

Marktonderzoek

Verdiepen in de markt en de doelgroep

Wil jij ontdekken waar kansen liggen in de markt? We verdiepen ons in relevante marktontwikkelingen en de doelgroep.

Design Sprint

Businessideeën valideren met een design prototype

Wil jij een proof of concept maken? De design sprint is een snelle en gestructureerde manier om tot een eerste prototype te komen.

Design Thinking

Adviseren en faciliteren van digitale innovatie processen

Geen dikke rapporten, maar praktisch en creatief aan de slag met elkaar om digitale innovatie processen te faciliteren.

Designers bespreken journey map bij whiteboard
 

Wat is business design?

Business design is een mensgerichte aanpak voor innovatie. Hierbij passen we de principes, toolkit en mindset van een designer toe om organisaties te helpen nieuwe kansen en mogelijkheden te creëren. De business designer kijkt naar een business uitdaging met een veel bredere blik en stelt organisaties in staat zich sneller aan te passen aan marktomstandigheden en -kansen. De business mindset in combinatie met methodes en technieken uit o.a. Design Thinking, Lean Start-up, DesignOps en Human Centered Design is een krachtige combinatie om op een nieuwe manier te kijken naar strategische uitdagingen.

Designers bespreken schetsen bij whiteboard
 

Waarom business design?

Adviesbureau McKinsey publiceerde in 2018 hun onderzoek ‘The business value of design’. In dit onderzoek wordt aangetoond dat design gedreven organisaties tot een factor 2 succesvoller zijn dan branchegenoten. De rol van design gaat dus verder dan de design- of marketing afdeling alleen. Herken jij je in één van onderstaande punten? Laten we kennismaken met een goede kop koffie!

  • Klaar met dikke adviesrapporten van dure consultants?
  • Lopen nieuwe concepten vast in de organisatie?
  • Wil je meer structuur in het design proces in je organisatie?
  • Zijn er organisatie brede uitdagingen die geen aandacht krijgen door verzuiling?

Business design

Wat kan je van ons verwachten?

Wij zijn geen designbureau met een ‘u-roept-wij-draaien’- mentaliteit. In co-creatie met onze klanten en de eindgebruikers creëren wij dagelijks digitale oplossingen. Dus handen uit de mouwen en aan de slag!

Samen navigeren

Digitaliseren is een ontdekkingsreis. Samen navigeren we door het landschap van mogelijkheden en kansen. Je kunt ons zien als een betrouwbare reisgenoot.

Draagvlak creëren

Wij creëren draagvlak door het betrekken van de juiste mensen en stakeholders en ons proces zo transparant mogelijk te maken.

Mensen verbinden

Digitaliseren doe je niet alleen! De mooiste kansen en ideeën ontstaan in het betrekken en verbinden van de juiste mensen.

Faciliteren

Wij faciliteren creatieve sessies en workshops om samen tot de juiste inzichten en vervolgstappen te komen.
Creatieve sessie met collega’s op kantoor
 

Samenwerking op maat

Wij stemmen de samenwerking volledig af op jouw doel. Waar je ook bent in je ontdekkingsreis van veranderen of vernieuwen wij reizen graag met je mee. Zie ons als reisgenoten die met hun methodes, kennis en creativiteit helpen om uitdagende vraagstukken aan te pakken.

Logo SURF
Logo Ymere
Logo DICTU
Logo Jeugdbescherming
Logo Bohn Stafleu van Loghum
Logo HKU
Logo Noordhoff
Logo Cultura
Logo Caple
Artikelen
 
 
Close-up van schetsen op papier
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Stakeholders en eindgebruikers betrekken met wireframes

Een belangrijk onderdeel in het ontwerpproces van digitale projecten is het maken van...

Designer maakt wireframes op papier
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
UX design

Wat is Adaptive design?

Rekening houden met de context waarin gebruikers jouw digitale product gebruiken.

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Designproces: alles over de strategy fase

In dit artikel leggen we je alles uit over de strategy fase van ons designproces. Wat...

Mock-up van een core model canvas
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Core Model Canvas: in 8 stappen naar de kern van je content

Het Core Model Canvas template helpt je eenvoudig te ontdekken welke content niet mag...

Sfeerbeeld van werkende mensen op kantoor
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Rekening houden met de privacy van de eindgebruikers in digitale projecten

Met de komst van de AVG wetgeving in 2016 hebben wij ons ontwerpproces aangescherpt m...

Profielfoto Maike Maike Bekkernens
UX design

Designproces: alles over de create fase

Het doel van de create fase is het opleveren van de gevalideerde ontwerpen richting o...

Profielfoto Joey Joey Verwey
Tools & methodes

Organiseer en structureer de inhoud van je website met behulp van card sorting.

Card sorting is een onderzoeksmethode die je helpt om de inhoud van je website op een...

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Designproces: alles over de explore fase

In dit artikel leggen we alles uit over de explore fase. Wat is het doel van deze fas...

Developer schrijft gebruiksvriendelijke code
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
Tools & methodes

Tips om de digitale toegankelijkheid te verbeteren

In dit artikel vind je handige tools die je helpen om de digitale toegankelijkheid va...

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Digitale toegankelijkheid voor overheden, hoe zit dat precies?

Sinds 2018 zijn overheidsinstanties wettelijk verplicht de noodzakelijke maatregelen...

Profielfoto Maike Maike Bekkernens
UX design

Hoe verloopt een project?

Het is geen geheim dat een goede user experience de nieuwe standaard is. Gebruikers v...

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Wat is de achtergrond van ons designproces?

Ons designproces vormt al 10 jaar lang de basis voor elk project. Door de jaren heen...

Mock-up van een Service Blueprint
Profielfoto Joey Joey Verwey
Tools & methodes

Ontdek kansen in je dienstverlening met een Service Blueprint

Een Service Blueprint is een canvas met daarop een visueel verloop van jouw dienstver...

Profielfoto Jasper Jasper Griepsma
UX design

Designproces: alles over de understand fase

In dit artikel leggen we alles uit over de understand fase. Wat is het doel van deze...

Designer schetst een user flow
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Zet je gebruiker centraal met user flows voor jouw app of website

De user flow template helpt je om de paden die gebruikers bewandelen bij het gebruik...

Studenten werken aan designopdracht
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Assessment Week Grafisch Lyceum Utrecht

Studenten van het Grafisch Lyceum gingen aan de slag met een uitdaging voor PostNL.

Mobiele mock-up Stappy applicatie
Profielfoto Jasper Jasper Griepsma
Development

Web, native, hybrid en progressive apps: wat zijn de verschillen?

Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor gemaakt, maar wat is nou he...

Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
UX design

Digitale toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Waar moet je rekening mee houden?

In Nederland leeft een aanzienlijk deel van de bevolking met een beperking. Voor deze...

Kind gebruikt een tablet
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX research

Apps ontwerpen voor leerlingen op het basisonderwijs

Wat komt er allemaal kijken bij het ontwerpen van apps voor kinderen?

Kennismaken